Ako schudnúť z brucha: takto sa vám to konečne podarí!

Kto by sa nechcel pochváliť krásnym štíhlym driekom, ktorý sa pri sedení nepremení na horu fáld? Ale prečo je chudnutie z brucha také ťažké? A ako je možné, že napriek tomu, že brucho precvičujem o sto šesť, stále nevidím žiadne výsledky?

O chudnutí z brucha koluje veľa mýtov a veľa ľudí im aj verí. Ale nebojte sa, schudnúť z brucha sa naozaj dá, len musíte zvoliť tú správnu stratégiu. V tomto článku vám vysvetlíme, ako na to.

Prečo sa mi nedarí stratiť tuk z brucha?

Za ukladanie tuku na bruchu je zodpovedná genetika, hormóny, nedostatok pohybu ako aj nevhodná strava. Navyše je tuk na bruchu veľmi odolný a drží sa ako kliešť až do poslednej chvíle. Aj chudí ľudia mávajú problém s tým, že ich pekne tvarované brucho nevidno pod vrstvičkou tuku, pritom celkovo už chudnúť nepotrebujú.

Keď sa niekto snaží schudnúť z brucha, väčšinou ho začne precvičovať v nádeji, že takto konečne uvidí vytúžené tehličky. Opak je však pravdou. Cviky na brucho, akými sú často obľúbené brušáky síce dokážu brucho posilniť a spevniť, no nemajú nič spoločné s likvidovaním tuku, ktorý tieto svaly zakrýva.

Preto sa často stáva, že napriek tomu, že precvičujete brušáky takmer každý deň, nevidíte žiadne výsledky.

Princípy chudnutia (nie len) z brucha

Ak teda chcete konečne uvidieť svoje pekne tvarované brucho, musíte celkovo znížiť svoje percento telesného tuku. Neexistuje chudnutie, ktoré by bolo zamerané len na určitú telesnú partiu. Chudnutie funguje ako celok a jeho princíp je nám už dobre známy. Musíte jednoducho vydať viac energie, ako prijmete, aby muselo telo siahnuť do uložených zásob a spáliť uložené tuky.

To sa vám podarí vďaka týmto trom bodom:

  • Úprava stravy
  • Kardio tréning a cviky na zoštíhlenie brucha
  • Nasadenie tuk spaľujúcich látok

Ako sa stravovať, aby sme schudli z brucha

Ako sme už povedali, chudnutie je komplexný proces a nedá sa úplne rozhodnúť o tom, aby sme chudli predovšetkým z určitej telesnej partie. Ale dá sa tomu aspoň trošku pomôcť. Základom by mala byť zdravá vyvážená strava a mali ste dbať na to, aby bol váš kalorický príjem menší ako výdaj. K tomu dodržujte tieto tipy:

  • Navýšte chudé bielkoviny – bielkoviny sú pri chudnutí veľmi dôležité, nakoľko dobre zasýtia, pomáhajú uchovať svalovú hmotu a naštartovaný metabolizmus
  • Dbajte na dostatok vlákniny – vláknina čistí tráviaci trakt, odvádza z neho škodliviny a nestrávené zvyšky a pomáha pocitu sýtosti
  • Zaraďte do stravy červenú fazuľu – fazuľa a ďalšie strukoviny sú bohaté na vlákninu, bielkoviny a komplexné sacharidy, vďaka čomu dokážu skvele nakopnúť chudnutie. Okrem toho majú schopnosť odvádzať z tela nadbytočnú vodu, ktorá tiež spôsobuje kilá navyše.
  • Dodržujte kvalitný pitný režim – kvalitný pitný režim by mal byť absolútnym základom. Doprajte si ideálne 8 pohárov čistej vody denne. Žiadne sladené a sýtené nápoje, ak budete piť takýto rozpustený cukor, tuku na bruchu sa nikdy nezbavíte.
  • Odvodnite organizmus – zavodnenie organizmu spôsobuje jeho celkové zaguľatenie a zaoblenie. Možno ani tak nemáte problém s nadbytočnými kilami, ale s nadbytočným zadržiavaním vody, kvôli ktorej sa cítite zaliato a napuchnuto.

Zadržiavanie vody je spôsobené nesprávnym pitným režimom, kedy telo nedostáva dostatok kvalitných tekutín a preto vodu zadržiava do zásoby. Takže sa držte vyššie spomínaného pitného režimu. Okrem toho je dobré zaradiť do stravy potraviny s diuretickým účinkom, ktoré vám pomôžu zbaviť sa zadržanej vody. Medzi takéto potraviny patria napríklad uhorky, melóny, petržlenová vňať, strukoviny, koreňová zelenina.

Vyskúšajte napríklad výživový doplnok Slim & Detox, ktorý účinne podporuje chudnutie a odvádzanie zadržiavanej vody z tela. Morská riasa Fucusjablčný ocot pomáhajú redukcii kilogramov, pestrec mariánsky podporuje detoxikáciu a normálnu hladinu krvného cukru a extrakt zo žihľavy dvojdomej napomáha vylučovaniu zadržiavanej vody z organizmu.

Naozaj účinné cviky na brucho

Teraz už viete, že brušáky nie sú tým správnym spôsobom, ako schudnúť z brucha. Pokiaľ je vaším cieľom schudnúť a znížiť objem pásu, mali by ste zaradiť najmä kardio a celkovo stratiť nadbytočné kilogramy.

Vyhýbajte sa tiež rôznym cvikom na brucho so závažiami alebo brušným cvikom na strojoch. Všetky tieto cviky totiž zvyšujú objem brušného svalstva, teda svaly sú pevnejšie a väčšie a celý pás vám nakoniec zhrubne. Tieto druhy cvikov prenechajte bodybuilderom a kulturistom, ktorí o takéto svaly stoja.

To však neznamená, že by ste svoje brucho a trup nemali spevňovať. Častým problémom sú totiž aj ochabnuté brušné svaly, a tak sa aj inak chudí ľudia po zjedení obeda menia na takých „chodiacich pavúkov“ s plným vypuklým bruškom.

V dnešnej dobe brušné svaly takmer vôbec nezapájame, pritom prirodzene by sme ich mali používať nielen pri rôznych úkonoch, ale aj pri sedení a chôdzi. Spevniť ich však môžete aj cielenými cvikmi. A keď si svoje spevnené svaly začnete lepšie uvedomovať, začnete ich prirodzene zapájať aj v bežnom živote.

Pilates

Skvelým cvičením na brucho je napríklad Pilates. Táto metóda zapája a posilňuje celý stred tela. Cielené pohyby zapájajú aj tie najmenšie svaly, o ktorých ani neviete, že ich máte. Hlboké svaly trupu a kostrové svaly sa vďaka Pilatesovej metóde spevnia a celý trup sa akoby stiahne dovnútra a zoštíhli.

Navyše vás toto cvičenie naučí aj správnemu držaniu tela a pomôže rozvinúť súmernú štíhlu postavu.

Doska a jej variácie

Ďalším skvelým cvikom na posilnenie a zoštíhlenie svalov trupu je doska, alebo z angličtiny plank. Existuje niekoľko variácií, ako môžete dosku cvičiť a na zoštíhlenie bokov a pásu je výborná najmä doska na boku (side plank).

HIIT: intervalový tréning

Intervalový tréning dokáže tuky rozpustiť tak efektívne,  ako nič iné. Ak napríklad bojujete s posledným odolnými centimetrami, práve HIIT dokáže vášmu telu dodať šok, ktorý potrebuje pre naštartovanie spaľovania a zužitkovanie posledných tvrdohlavých kilogramov. Výhodou tohto cvičenia je, že efekt spaľovania tukov pretrváva ešte dlho po cvičení a metabolizmus beží na maximum.

Intervalový tréning funguje na princípe striedania rôznych stupňov záťaže. Chvíľu idete naplno, chvíľu oddychujete. Najčastejším prevedením intervalového cvičenia je Tabata, ktorá strieda 20 sekúnd maximálneho výkonu s 10 sekundami oddychu.

Ak chcete schudnúť, do 20 minút po takomto tréningu by ste mali telu dodať čisté bielkoviny v podobe proteínového nápoja, ktorý vyživí svaly a ešte viac posilní efekt chudnutia a využitia tukových zásob.

Potom môže nasledovať zdravé vyvážené jedlo. Ak však chcete vidieť výsledky čo najrýchlejšie a zároveň cvičíte večer, doprajte si namiesto posledného jedla už len ten proteínový nápoj.

Účinný pomocníci na chudnutie z brucha

Zoštíhleniu brucha môžete pomôcť aj ďalšími spôsobmi, používaním účinných tuk rozpúšťajúcich látok zvonku aj zvnútra.

Zvonku môžete svoje bruško zoštíhliť pravidelným peeligomvmasírovaním zoštíhľujúceho krému, ktorý preniká do vrstiev pokožky, kde účinne rozpúšťa tukové bunkyzabraňuje ich tvorbe.

Vyskúšajte napríklad Clarins Telový krém na pás, boky a brucho (Body Shaping Cream), ktorý pôsobí proti ukladaniu tukov v oblasti bruška a pásu. Obsahuje zmes účinných látok, ktoré sa masážou vstrebávajú do pokožky, kde redukujú tukové zásoby, zabraňujú ukladaniu nového tuku a zadržiavaniu vody.

Zvnútra môžete svoje chudnutie podporiť účinným spaľovačom tukov, vďaka čomu dokážete spáliť pri cvičení viac tuku ako keby ste spaľovač neužívali. Pomôže najmä ľuďom, ktorí sú už celkovo chudí alebo potrebujú stratiť poslednú odolnú vrstvu tuku zo svojich tehličiek. Spaľovače tukov totiž obsahujú cielene namiešané látky, ktoré znova nakopnú chudnutie a využite tuku z tukových zásob.

Často tieto látky bojujú na viacerých frontoch a dokážu oddialiť hlad, blokovať ukladanie nového tuku z potravy, zvyšovať metabolizmus a spaľovanie tuku počas cvičenia ako aj zbaviť telo zadržiavanej vody.

Vyskúšajte napríklad spaľovač tukov Thermo Lean od Amix, ktorý obsahuje mix až 16 účinných látok pre podporu metabolizmu, spaľovanie tukov a zníženie chuti do jedla.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

, , ,