Ak sa po pôrode dostať späť do formy

V tehotenstve sa ženské telo zmení. No po pôrode chceme znovu dobre vyzerať. Ako sa dostať späť do formy bez známeho jo-jo efektu? A dá sa vôbec popri starostlivosti o bábätko myslieť aj na seba?

Schudnite zdravo

Tehotenstvo dá telu zabrať. Vaše telo potrebuje po pôrode dostatok živín na regeneráciu a tvorbu materského mlieka. Chudnúť pomocou odtučňovacej diéty preto nie je vhodné. Namiesto toho siahnite po zdravej strave s dostatkom vitamínov a minerálov. Jedzte pravidelne a nevynechávajte hlavné jedlá.

Aj keď vás pohľad na váhu bude vyzývať k obmedzeniu tukov, nevynechajte ich. Zdravé tuky vaše telo potrebuje. Obsahujú omega 3 mastné kyseliny dôležité pre vás aj pre vaše bábätko. Veľmi dôležitou súčasťou stravy by mal byť dostatok tekutín. Najvhodnejšie sú voda, ovocné či zeleninové šťavy a čaj.

Dojčenie je najlepšia diéta

To, že dojčenie pomáha zhodiť nadbytočné kilá po pôrode, potvrdila skúsenosť mnohých mamičiek. Materské mlieko obsahuje okrem mnohých vitamínov a minerálov až 4,4 % tuku a 7% cukru. Ženské telo sa tak vďaka dojčeniu stáva na niekoľko mesiacov „továrňou na výrobu“ kvalitného plnotučného mlieka. Jeho tvorba spotrebuje mnoho energie.

Pomaly ďalej zájdeš

Toto známe príslovie platí obzvlášť pri chudnutí po pôrode. Myslite na to, že vaše telo naberalo na váhe deväť mesiacov. Neporovnávajte svoju postavu s inými mamičkami. Niektoré ženy schudnú aj bez cvičenia či špeciálnej stravy. Iné si musia pôvodnú postavu „vycvičiť“.

Cvičením ku kondícii

Pre návrat k pôvodnej kondícii a kráse vašej postavy je dôležitý pohyb. Spočiatku zvoľte niečo nenáročné. V prvých týždňoch postačia prechádzky s kočíkom. Postupne pridávajte tempo chôdze. Rýchlejšou prechádzkou so športovým kočíkom spálite viac kalórií. V tomto období nie je vhodné preťažovanie kĺbov a svalstva. Iste neskúšajte beh alebo aerobic. Vhodnou voľbou je kurz cvičenia s bábätkami.

No môžete cvičiť aj doma. Postačí pol hodina denne. Začnite jednoduchou rozcvičkou. Postupne pridajte cviky na panvové dno, bruško, stehná a zadok. Nezabudnite na chrbát a prsné svaly. Výbornou voľbou je ľahké fitness cvičenie alebo strollering. Niektoré mamičky obľubujú prechádzky v prírode. Na prechádzke môžete dieťatko nosiť v detskom nosiči. Detské nosiče nájdete vhodné a prispôsobené aj na vysokohorskú turistiku.

Obrázky od betarik,sk

Dostatok spánku

Nedostatok spánku uberá telo o energiu, ktorú si potom kompenzuje zvýšenou chuťou na kalorické jedlá. Dopriať telu dostatok spánku je však pre mamičky problém. Jednou možnosťou ako si odpočinúť, je pospať si vždy, keď spí vaše dieťatko. Pokojne aj cez deň. Upratovanie a iné povinnosti odložte pokojne bokom. A večer si tiež ľahnite skôr.

Článok pripravený v spolupráci s Betarik.sk

Print Friendly, PDF & Email