Ako byť do leta fit? Tu je návod!

Untitled design (1)

Leto sa blíži a ak chcete vyladiť krivky a udržať si peknú postavu po celé leto dajte sa do toho. Tu je návod ako na to 😉

Hýbte sa

Pekné počasie láka von, tak to využite. Začnite chodiť do práce pešo alebo na bicykli, večer po západe slnka sa vydajte na príjemnú prechádzku. Chôdza je pre ľudí najprirodzenejší pohyb, ktorý zapája všetky svaly tela. Zamilujte si chodenie pešo a možno si ani neuvedomíte, koľko kilometrov ste už nachodili.

Ďalšími skvelým aktivitami je napríklad bicykel alebo kolieskové korčule. Vďaka osviežujúcemu prúdu vzduchu, ktorý okolo seba vytvoríte pohybom, sa vám to nebude zdať také namáhavé ani v letných horúčavách. Ak radi plávate, vydajte sa na plaváreň. V zime vás možno odradila zima, tma a zlé počasie, no v lete to ide oveľa ľahšie a aj tie mokré vlasy vám vyschnú rýchlejšie.

Robte každý deň dosku

Takzvaná doska je jeden z najúčinnejších cvikov na precvičenie celého tela. Keď popri práci a nabitému dennému režimu nestíhate nič iné, robte každý deň aspoň dosku a jej variácie. Dokonale spevníte celý trup aj chrbát, posilníte aj tie najmenšie a najhlbšie svaly, zbavíte sa nepekného tuku na bruchu a zvýšite metabolizmus, ktorý vám bude rýchlejšie bežať aj v kľudovom stave. Taká účinná je  doska a naozaj krásne tvaruje štíhly driek. No toto cvičenie nie je také jednoduché, ako na prvý pohľad vyzerá 😉

Vyskúšajte HIIT

Intervalový tréning je účinným spôsobom, ako sa zbaviť posledných odolných kilečiek. Je ale vhodný skôr pre pokročilejších športovcov, ktorí sa pravidelne hýbu. Princíp spočíva v striedaní intervalov, kedy idete naplno a intervalov, počas ktorých oddychujete. Takáto striedavá námaha pomôže udržať spaľovanie tukov na maxime a to aj niekoľko hodín  po tom, ako docvičíte. Intervalový tréning môžete robiť pri rôznych činnostiach – behu, bicykli, plávaní…Alebo vyskúšajte nejaké HIIT tréningové video.

Dodržujte pitný režim

Zabudnite však na sladené koly, limonády a džúsy – jednoducho nepite cukor rozpustený v vode. Siahnite radšej po čistej vode alebo minerálke. Veľmi populárne sú lúhované vody a domáce limonády, do ktorých si nakrájate kúsky citrusov, ovocia a byliniek. Takto ochutená voda chutí úžasne, výborne vás osvieži a navyše si užijete aj pozitívne účinky ovocia alebo byliniek. Napríklad voda s mätou, uhorkou a citrónom vám pomôže zbaviť sa zadržiavanej vody.

Zaraďte do stravy čo najviac zeleniny, ovocia a vlákniny

V lete chutí čerstvá surová strava najlepšie, tak to využite, odľahčite jedálniček a nabite telo vitamínmi a energiou. Z ovocia si môžete pripravovať ovocné šaláty, smoothies, pridávať ho do vločiek alebo len tak hodiť do kabelky na desiatu. Zeleninu si užívajte vo forme šalátov, ľahkých polievok, pridávajte ju do cestovín aj k mäsu. A tiež si môžete pripraviť chutné smoothie. Vláknina podporí pocit sýtosti a správne vyprázdňovanie. Okrem zeleniny a ovocia ju nájdete v celozrnných cestovinách, pečive alebo strukovinách.

Untitled design (2)

Kúpte si proteín

Ak pravidelne cvičíte a snažíte sa pekne vyformovať postavu, proteín by mal byť vašou povinnou výbavou. Najľahšie ním doplníte potrebné bielkoviny po cvičení, ktoré telo potrebuje na tvorbu svalov. Čím viac svalov, čiže aktívnej telesnej hmoty máte, tým rýchlejšie vám pracuje metabolizmus a spaľuje tuk. Nepredstavujte si však žiadne veľké bicepsy, tie vám zo samotnej konzumácie proteínu nehrozia. Naopak, proteín vám pomôže spevniť telo a vybudovať krásne štíhle krivky bez tuku. Nemusí to byť ani drahá záležitosť, kvalitný proteín za skvelú cenu kúpite napríklad tu. Ďalšou výhodou proteínov je, že sa z nich dajú pripravovať aj fantastické fitness dezerty, aké nájdete aj na našom blogu 😉

Podporte chudnutie spaľovačom tuku

Aby vám kilá išli dole ešte rýchlejšie, môžete svoju snahu podporiť aj spaľovačom tuku. Spaľovače obsahujú rôzne účinné látky, ktoré podporujú rozkladanie tuku, zvyšujú metabolizmus a spaľovanie, prípadne tlmia chuť na jedlo. Ide napríklad o L-karnitín – ktorý je veľmi obľúbený aj samostatne, výťažky z guarany, zelenej kávy alebo zeleného čaju. Na trhu zoženiete rôzne produkty za rôzne ceny.  Za veľmi dobrú cenu si môžete zaobstarať napríklad spaľovať Define it Lady, ktorý bol vytvorený špeciálne pre ženy a obsahuje kombináciu účinných látok na spaľovanie tuku. Ak chcete niečo silnejšie, môžete siahnuť po Max Muscle ThermX, ktorý kúpite tu. Prečítajte si však všetky kontraindikácie a dodržujte odporúčané dávkovanie.

Cheat list alebo ako správne podvádzať

Čo by to ale bolo za leto, keby sme si ho neužili aj s grilovačkami, zmrzlinou či domácimi letnými koláčikmi. Keď vás teda prepadne chuť na sladké, môžete siahnuť napríklad po špeciálnych proteínových fitness produktoch, akými sú proteínové palacinky, pudingynízkokalorické omáčky ku grilovanému mäsu. Čo sa týka zmrzliny, vyskúšajte napríklad našu banánovú fitness zmrzlinu, ktorú si môžete ešte všelijako vylepšiť  😉

Prečítajte si aj:

Nákupný zoznam štíhlej a fit ženy

6 rýchlych proteínových snackov na každý deň

Najlepšie zdravé koláčiky bez výčitiek

Print Friendly