5 tipov pre vytúženú štíhlu postavu bez jojo efektu

Aj vy ste do roku 2016 vstúpili s klasickým novoročným predsavzatím – „Konečne schudnem a dopracujem sa k svojej vysnívanej postave?“ Nový rok – nový začiatok. No január sa pomaly blíži ku koncu a zrejme tak aj vaša počiatočná motivácia stráca na sile. Veľa ľudí si totiž stanoví nereálne ciele a snaží sa ich dosiahnuť rýchlo – spôsobmi, ktoré nie sú dlhodobo udržateľné. Možno to poznáte…

Aj vy ste do roku 2016 vstúpili s klasickým novoročným predsavzatím – „Konečne schudnem a dopracujem sa k svojej vysnívanej postave?“ Nový rok – nový začiatok. Sme motivovaní a odhodlaní zmeniť svoj život k lepšiemu a s chuťou sa vrháme plniť si svoje ciele.

No január sa pomaly blíži ku koncu a zrejme tak aj vaša počiatočná motivácia stráca na sile (česť výnimkám). Veľa ľudí si totiž stanoví nereálne ciele a snaží sa ich dosiahnuť rýchlo – spôsobmi, ktoré nie sú dlhodobo udržateľné. A to je väčšinou aj dôvodom ich rýchleho zlyhania. Možno to poznáte: budem jesť len šaláty, na alkohol a sladkosti sa ani nepozriem, každé ráno si dám na lačno hodinové kardio a podobné extrémy… Nakoniec  nabiehame opäť do starých pohodlných koľají, ktoré sa nám popri zhone v práci a vystresovanom životnom štýle osvedčili.  No nezúfajte, pripravili sme pre vás  5 praktických tipov, ktoré vás opäť nakopnú a ukážu vám cestu k štíhlej postave. Žiadne radikálne diéty ani zázraky na počkanie nepotrebujete. Zhlboka sa nadýchnite a poďte na to!

  1. Netlačte na pílu

Pre udržateľné dlhodobé výsledky je namiesto jednorazovej diéty dôležité získať nové návyky, ktoré sa stanú súčasťou vášho života. To sa vám najlepšie podarí, ak si stanovíte malé krôčky a postupne budete pridávať ďalšie. Pred začatím chudnutia je dobré telo odľahčiť a detoxikovať.  Navyknite si začať každé ráno pohárom teplej vody s citrónom. Prebudíte tak trávenie, podporíte činnosť čriev a nakopnete organizmus do nového dňa. Citrónová voda odplavuje z tela škodlivé látky a toxíny a urýchľuje metabolizmus.

FEATURED-28-875x492

Výborným pomocníkom na detoxikáciu (hlavne v zime, keď máme nedostatok čerstvej zeleniny) sú aj zelené potraviny ako jačmeň, chlorella či spirulina. Zoženiete ich vo forme tabliet alebo prášku, takže ich veľmi jednoducho a pohodlne môžete zaradiť do každodenného stravovania. Užívanie zelených potravín má mnoho pozitívnych účinkov na naše zdravie, preto by mali byť celoročnou súčasťou nášho stravovania:

  • Obsahujú celé spektrum vitamínov, minerálov, enzýmy a chlorofyl
  • Pomáhajú spomaľovať starnutie buniek
  • Sú zásadotvorné a pomáhajú odkysleniu organizmu
  • majú antioxidačné a protizápalové účinky
  • upravujú trávenie a vylučovanie, čistia organizmus

Široký výber zelených potravín pre podporu detoxikácie nájdete TU

  1. Nahraďte nezdravé rafinované potraviny zdravými alternatívami

Nedávajte si však žiadne zákazy, tie fungujú presne opačne. Určite ste to už zažili, že keď si dáte zákaz jedenia čokolády, na čo potom celý deň myslíte? Presne tak, na zakázané ovocie. Zbavte sa klasických sladkostí a zásobte sa radšej ich zdravšími alternatívami a tie si doprajte, keď máte chuť. Dajte svojmu mozgu signál, že sladkosti nie sú nepriateľ a nie sú ani zakázané. Po čase zistíte, že už vás ani tak nebudú pokúšať. Na trhu existuje široký výber kvalitných a naozaj chutných produktov pre zdravé maškrtenie, stačí si len vybrať. Navyše je zábava objavovať a skúšať niečo nové. Zdravé čokolády a iné sladké dobroty od výmyslu sveta nájdete TU

  1. Športujte efektívne

Nájdite si šport, ktorý vás baví a na ktorý sa budete tešiť.  Len tak vydržíte v pravidelnosti. Skúšajte, experimentujte a objavte svoju šálku kávy. A keď vás prestane baviť, presedlajte na niečo iné. Nemusíte sa mučiť v posilňovni s činkami, pokiaľ je to pre vás nudná predstava. Robte hocičo, čo vás baví. Hlavné je, že sa budete pravidelne aspoň 2-3x týždenne hýbať. Skvelým trikom na disciplínu je aj parťák na cvičenie, napríklad vaša kamoška. Keď sa totiž dohodnete na spoločnom tréningu, nemôžete si to na poslednú chvíľu rozmyslieť ako keď ste sama.

FEATURED4-875x492

Aby ste podporili svoje športové aktivity a vyťažili z nich maximum, nezabúdajte na kvalitnú športovú výživu pre ešte lepšie výsledky. Základom by mal rozhodne byť kvalitný proteín, ktorý si dáte po cvičení. Vtedy totiž potrebujete doplniť bielkoviny, ktoré vám vybudujú krásne štíhle svaly a ešte viac podporia efekt chudnutia po cvičení.  Veľkých svalov sa z proteínu naozaj nemusíte obávať. Dnes už existujú aj proteíny vyvinuté presne pre ženy, napríklad Lady Protein Queen Fit, ktorý je navyše obohatený o účinné látky L-karnitín a Taurín, ktoré podporujú spaľovanie tuku.

So správnou výbavou dosiahnete vytúžené výsledky rýchlejšie a efektívnejšie. Ak to s chudnutím myslíte vážne, jednoznačne sa oplatí  zaobstarať si kvalitný spaľovač tukov aj proteín.  A potom už len pravidelne športovať.

  1. Vzdelávajte sa a experimentujte

Namiesto čítania článku o novej super účinnej diéte z Hollywoodu v nejakom ženskom plátku si kúpte knihu o zdravej výžive. Študujte, učte sa, urobte si vlastný názor. Zoberte si z každej to, čo vám vyhovuje a vytvorte si vlastný štýl zdravého stravovania. Nie je totiž všetko dobré pre všetkých. Vďaka novým vedomostiam budete navyše odolné voči prehnanému marketingu a budete si vedieť sami vybrať vhodné potraviny na základe vlastného rozhodnutia.

  1. Majte sa rada!

Posledná, ale asi najdôležitejšia rada na záver. To, čo vidíme vonku je často produktom našej mysle. Obezita a nadváha môže byť prejavom nízkeho sebavedomia, strachu, potreby lásky. Výsledkom je tukový obal nášho tela, ktorý nás má chrániť pre vonkajším svetom. Pohladenie a potešenie, ktoré nám v živote chýba nahrádzame jedlom. Preto sa majte rada a buďte sama sebou! Nájdite si čas na seba, zrelaxujte, popremýšľajte. Váš prístup k vlastnému telu sa potom prirodzene odzrkadlí na vašej novej postave.

FEATURED-418-875x462

Print Friendly, PDF & Email