Čo jesť pred a po tréningu? Tieto jedlá vám pomôžu dosiahnuť vytúženú postavičku!

co jest pred cvicenim

Pre dosiahnutie vytúžených výsledkov a regeneráciu svalov si potrebujete dopriať tú správnu výživu. Tu sú tipy na zdravé snacky, ktoré prebudia vaše svaly pred tréningom a dopomôžu vám k vysnívanej postave.

Tieto otázky dostávajú odborníci na fitness veľmi často: Ako môžem z cvičenia vyťažiť čo najviac? Ako schudnúť rýchlejšie a spáliť viac kalórií?  Ako sa cítiť na tréningu plná energie a sily?

Aj keď existujú rôzne faktory, ktoré ovplyvňujú vašu individuálnu situáciu, jeden dôležitý faktor sa vzťahuje na všetky tieto otázky - jedzte správne potraviny v správnom čase!

Mnoho žien si myslí, že najlepším spôsobom ako schudnúť je tvrdo makať a takmer nič nejesť. Kľúčom k získaniu vytúženej postavy však nie je hladovka, ale kombinácia cvičenia a správnych potravín v správnom čase.

Chcete vedieť, ako počas tréningu spáliť čo najviac kalórií, mať dostatok energie, budovať štíhlu svalovú hmotu, schudnúť a urýchliť regeneráciu? Čítajte ďalej.

co jest po cvičení

Význam stravovania pred tréningom


Či už pred tréningom jete alebo nejete, výskumy ukazujú, že telo spaľuje rovnaké množstvo tuku. Ale - ak pravidelne športujete na lačno, môže to spôsobiť stratu svalovej hmoty.

Keď pociťujete hlad, vaše telo prechádza do “režimu prežitia” a čerpá potrebné bielkoviny zo svalov (a nie z obličiek a pečene, odkiaľ ich berie za normálnych okolností).

Toto môže spôsobiť úbytok svalovej hmoty, čo v konečnom dôsledku vedie k spomaleniu metabolizmu a k spomaleniu chudnutia. A to predsa nechcete.

Navyše, ak pred cvičením nič nezjete, môže vám chýbať aj potrebná energia na poriadny intenzívny tréning. 

co je pred treningom

Čo jesť pred tréningom


Ideálne jedlo pred tréningom by malo obsahovať dávku komplexných sacharidov a bielkovín. Dôležité je dodať telu mix zložitých aj jednoduchých sacharidov, aby bolo uvoľňovanie energie stabilné počas celého tréningu.

Tu sú tipy na najlepšie snacky, ktoré si môžete dopriať pred tréningom a podporiť tak svoj výkon:

  • ½ hnedej ryže + ½ šálky čiernych fazulí

  • sladké zemiaky (batáty) s dusenou brokolicou na olivovom oleji

  • banán s 2 PL mandľového masla

  • jablko s 2 PL mandľového masla

  • celozrnné sušienky s 2 PL mandľového masla

  • ovsené vločky s bobuľovým ovocím a sirupom z agáve

  • jablko s vlašskými orechami

  • celozrnný toast s banánom a škoricou

  • grécky jogurt orechovým mixom

Náš tip - mandľové maslo Powerlogy


mandľové maslo powerlogy
  • Chrumkavé a čerstvé mandľové maslo v BIO kvalite
  • Bez palmového oleja, cukru a umelých konzervantov
  • Vyrobené na Slovensku
  • Ocenené zlatou hviezdou Great Taste Award

Význam stravovania po tréningu


Počas cvičenia vaše telo čerpá energiu z glykogénu (paliva uloženého vo vašich svaloch). Po tréningu sú zásoby glykogénu vo vašich svaloch vyčerpané a svaly sú od námahy narušené.

Kombinácia bielkovín a sacharidov 30 minút až hodinu po tréningu pomôže doplniť zásoby energie, regenerovať a opraviť namáhané svaly a udržiavať metabolizmus a spaľovanie tukov na maximum.  

Čím skôr si po tréningu doplníte palivo, tým lepšie. Výskumy ukazujú, že schopnosť vášho tela doplňovať svalové zásoby sa znižuje o 50 percent, ak čakáte na jedlo len dve hodiny po tréningu v porovnaní s okamžitým stravovaním.

Preto sa pripravte vopred a zoberte si so sebou na tréning napríklad proteínový nápoj alebo celozrnný sendvič s mandľovým maslom, aby ste sa mohli najesť hneď po cvičení.

co jest po treningu

Čo jesť po tréningu


Po tréningu je najlepšie čo najskôr telu dodať kombináciu bielkovín a sacharidov. Vyskúšajte napríklad tieto chutné snacky, ktoré vám pomôžu budovať štíhlu svalovú hmotu a vyťažiť z cvičenia čo najviac:

  • proteínové smoothie: odmerka proteínu, ½ banánu, mandľové mlieko, 1ČL mandľového masla

  • šalát s cícerom a olivovým olejom

  • dusená zelenina s tofu

  • celozrnný chlieb s mandľovým maslom a sirupom z agáve

  • celozrnné burrito s hnedou ryžou a avokádom

  • grilované kuracie prsia s dusenou zeleninou

  • omeleta z dvoch vajec plnená restovanou zeleninou a avokádom

  • grilovaný losos s pečenými sladkými zemiakmi

  • celozrnný chlieb s tuniakom, hummusom a špenátom

My odporúčame siahnuť po kvalitných funkčných potravinách od slovenskej značky Powerlogy. Ich produkty sú vyrábané len z tých najlepších surovín a o tom, že aj skvele chutia svedčia ocenenia chuti Great Taste Awards.

V ponuke nájdete výborné orechové maslá, napríklad obľúbené mandľové, kešu ale aj delikátne pistáciové maslo. Bielkoviny môžete doplniť srvátkovým alebo rastlinným proteínom a o vaše kĺby a šľachy sa postará prémiový Power Collagen.

Vybrať si tiež môžete rôzne chutné snacky ako kvalitné čokolády, oriešky, raňajkovú granolu alebo sa pre tréningom posilniť kávou Powercofee.

Vyskúšajte funkčné potraviny Powerlogy

Powerlogy rastlinný proteín

powerlogy rastlinný proteín
  • Prémiový rastlinný proteín v BIO kvalite
  • Nízkosacharidová výživa svalov
  • Podpora regenerácie
  • Vynikajúca vanilkovo-kokosvá chuť!
  • Čisté zloženie bez umelých sladidiel, príchutí, umelých konzervantov, mlieka a lepku
powerlogy produkty

Najnovšie z blogu:

Print Friendly, PDF & Email

, , ,