Fit vianočné dobroty: napečte tento rok zdravo

zdrave vianoce pecenie

Maškrty k vianočnej pohode jednoducho patria 🙂 Nemusí to však znamenať, že z nich priberiete. Aby ste si tento rok mohli vychutnať vianočné dobroty bez výčitiek, máme pre vás pár tipov ako si ich pripravíte zdravšie.

1. Namiesto bieleho cukru použite zdravšiu alternatívu sladenia, výborný je napríklad kokosový alebo brezový cukor

2. Bielu múku nahraďte špaldovou alebo pohánkovou. Ak nie ste zvyknuté pripravovať koláče z celozrnných múk, môžete nahradiť aspoň časť bielej múky.

3. Pridajte si do koláčikov proteín. Okrem toho, že dodá vašim dezertom potrebné bielkoviny, dodá im aj chuť a sladkosť navyše (takže vám bude stačiť na osladenie menej cukru. Odporúčame použiť vanilkový alebo čokoládový proteín.

4. Nutellu nahraďte proteínovou čokoládovou nátierkou, ktorou natriete vaše vianočné výtvory. Koláčiky tak budú chutiť výborne aj bez zbytočných kalórií, tuku a cukru. Medzi najobľúbenejšie proteínové nátierky patrí Proteinella od HeathyCo, ktorú zoženiete v klasickej verzií alebo Proteinella DUO od Bodylab (biela + mliečna čokoláda)

5. Orechovú chuť dodajú orechové maslá a nátierky. Chuť orechov sa predsa k Vianociam výborne hodí, tak prečo nevyskúšať nejaké lahodné orieškové maslo? Kvalitné maslo z orechov je skvelým zdrojom zdravých tukov, bielkovín a vlákniny. A navyše v luxusnej forme lahodnej nátierky.

Vybrať si môžete arašidové, mandľové, lieskovo-orieškové alebo napríklad pistáciové.  Zoženiete aj rôzne ochutené verzie zmiešané s mliečnou alebo bielou čokoládou či napríklad kokosom.

Orechové maslo môžete natrieť na koláčiky, alebo ho použiť ako základ pre zdravé proteínové guličky.

Print Friendly, PDF & Email

, , , ,