6 tipov ako použiť proteínový prášok v kuchyni

ako vyuzit proteinovy prasok v kuchyni

Proteínový prášok zrejme nechýba v jedálničku žiadnej aktívnej mladej ženy, ktorá cvičí sa stará sa o svoju postavu a životosprávu. Je to totiž skvelý a praktický spôsob, ako telu dodať potrebné bielkoviny a udržať si svalovú hmotu, ktorá spáli viac kalórií ako tuk aj v pokojnom stave. 

Proteín však nemusíte len piť vo forme proteínového nápoja, ale môžete ho pridať do rôznych jedál (aj dezertov). Dokáže ich výborne ochutiť a osladiť a to úplne bez výčitiek.


PRIDAJTE DO JEDÁLNIČKU BIELKOVINY 

Takto ľahko zabezpečíte telu dostatočný príjem bielkovín počas celého dňa. Môžete tak nielen podporiť udržanie štíhlej línie a svalovej hmoty ale aj podporiť chudnutie.


1. OVSENÉ VLOČKY NA RAŇAJKY


Ovsené vločky sú fantastické raňajky, ktoré vám dodajú stabilnú energiu na celé dopoludnie. Každý má svoj obľúbený recept, ako si ich pripraviť. Môžete ich podávať s nastrúhaným jablkom a medom, uvariť ich v mlieku s kakaom alebo ich zmiešať s roztlačeným banánom a kokosom.

Nech už vám chutia na akýkoľvek spôsob, vždy do nich môžete pridať aj odmerku proteínu, vďaka čomu budú vaše raňajky ešte hodnotnejšie. Bielkoviny vás zasýtia na dlhšiu dobu a naštartujú spaľovanie tukov hneď od rána. Stačí si vybrať vhodnú príchuť proteínu na vylepšenie vášho obľúbeného receptu.

ovsene vlocky s proteinom

2. SMOOTHIE


Kto by nemiloval smoothie. Dávka vitamínov a minerálov pre vaše telo v praktickej forme. Smoothie je skvelý spôsob, ako telu dodať dôležité výživné látky chutne a rýchlo.

Je tiež ideálne pre večných “nestíhačov”, ktorí majú ráno naponáhlo. Svoj obľúbený smoothie nápoj môžete tiež vylepšiť odmerkou proteínu. Dodá mu skvelú sladkú chuť a potrebné bielkoviny na štart do nového dňa.

protein smoothie

3. PALACINKY SLADKÉ AJ BEZ CUKRU


Milovníci palaciniek zas ocenia proteínový prášok pri ich príprave. Nahradí totiž cukor a palacinky výborne ochutí, vďaka čomu budú sladučké a absolútne bez výčitiek. Vyskúšajte napríklad náš recept na zdravé banánovo-proteínové palacinky a budete sa oblizovať 😉

proteinove palacinky

4. JOGURT A TVAROH


Proteínom výborne ochutíte aj jogurt či tvaroh a dodáte telu nálož bielkovín. Stačí si kúpiť biely grécky jogurt, ktorý zmiešajte s odmerkou vášho obľúbeného proteínu a zrazu máte na svete čokoládový, vanilkový či jahodový jogurt úplne bez cukru a tuku.

To isté platí aj pre tvaroh, ktorý môžete proteínom ochutiť. Je to ideálna maškrta bez výčitiek napríklad na večer, keď už by ste sa mali cukrom a sladkému vyhýbať. Svojmu telu tak dodáte riadnu proteínovú bombu.

jogurt s proteinom

4. KOLÁČIKY S PROTEÍNOM


Pečiete? Proteínový prášok môžete bez obáv pridať aj do vašich obľúbených receptov a opäť tak urobiť vaše koláčiky o niečo zdravšie.

Nakoľko je proteínový prášok ochutený a sladký, postačí vám na osladenie menej cukru alebo ho môžete úplne vynechať. Taktiež môžete proteínovým práškom nahradiť časť múky.

Koláčiky s proteínom sú výborné a inšpirovať sa môžete aj receptami na proteínové dezerty z nášho blogu. Odporúčame napríklad naše vynikajúce proteínové muffiny.

kolaciky s proteinom

5. DOMÁCE PROTEÍNOVÉ TYČINKY


A nakoniec, z proteínu si môžete vyrábať vlastné domáce proteínové tyčinky, ktoré budú oveľa zdravšie ako tie z obchodu, pretože presne viete, čo si do nich dáte. Ich príprava je až smiešne jednoduchá a zvládnete ju raz-dva.

Domáce proteínové tyčinky skvele poslúžia ako zdravá maškrta, desiata alebo snack na šport či výlet. A najlepšie je, že sa dajú pripraviť na množstvo spôsobov presne tak, ako ich máte radi.

25 originálnych receptov na fantastické domáce proteínové tyčinky nájdete aj v našom ebooku.


bounty proteínové tyčinky

ODPORÚČAME PROTEÍN:

Just Whey Gymbeam 


just whey protein gymbeam
  • srvátkový viaczložkový proteín 
  • 75% obsah bielkovín
  • obohatený o tráviace enzýmy
  • vysoký podiel vitamínov a minerálov
  • príchute: čokoládový milkshake, vanilková zmrzlina, biela čokoláda s kokosom

Čo by vám ešte mohlo chutiť?

Najnovšie z blogu:

Print Friendly, PDF & Email

, ,